Op het Internet zijn vele websites te vinden over nierziekten en de bestrijding daarvan. Wij beperken ons hieronder tot de Nederlandse. Als u een website weet die in de onderstaande lijst thuishoort, kunt u ons dat laten weten per e-mail.

Nierstichting Nederland
Stichting OMR zamelt kleding in om de missie van de Nierstichting Ė zo min mogelijk nierziekten en een betere toekomst voor nierpatiŽnten Ė mogelijk te maken. Op de website van de Nierstichting staat informatie over nieren, nierziekten en behandeling en tevens informatie hoe u de Nierstichting in haar werk kan steunen.

NierpatiŽnten Vereniging Nederland (NVN)
De NierpatiŽnten Vereniging Nederland (NVN) is een vereniging voor en door mensen met een gestoorde nierfunctie of mensen die een niertransplantatie hebben ondergaan. De vereniging werkt voor patiŽnten, voor hun ouders en voor hun partners. Daarnaast geeft de NierpatiŽnten Vereniging Nederland ondersteuning aan zelfstandige, regionale dialyseverenigingen.

Belangenvereniging Van Kleine Mensen
Deze vereniging geeft informatie over chronische nierziekten die in de kinderjaren verminderde lengtegroei tot gevolg heeft.

Dialyse Centrum Groningen
Het DCG biedt aan ruim tweehonderd inwoners van Noord-Nederland structureel een nierfunctievervangende behandeling zowel in het centrum als bij de patiŽnten thuis. Op de site geeft het DCG uitgebreide uitleg over nierziekten en over dialyse.

Forum lotgenoten niertransplantatie
Een forum voor open discussies met, meningen van en tips voor iedereen die geÔnteresseerd en/of betrokken is bij niertransplantaties.

Landelijke Vereniging Dialyse & Transplantatie
De LVDT behartigt de professionele belangen van de verpleegkundigen, werkzaam in de nierfunctievervangende therapie.

Necosad
NeCoSAD staat voor: Nederlandse CoŲperatieve Studie naar de Adequaatheid van Dialysebehandeling. Het is een groot wetenschappelijk onderzoeksproject waar alle dialysecentra in Nederland aan meewerken om uit te zoeken welke dialysemethode nu precies voor welke patiŽnt de meest geschikte is.

Niernieuws
Dit is een onafhankelijke website met het laatste nieuws over nieren en nierziekten, gesorteerd per rubriek. Verder zijn hier ook niervriendelijke recepten te vinden.

NIGZ Donorvoorlichting
Op deze website wordt informatie verschaft over de donorregistratie en over afstaan van organen (waaronder de nieren) en weefsels voor transplantatiedoeleinden.